תא"ל במיל' צביקה פוגל: "בחמאס צריכים להרגיש תחת איום קיומי"

    אייל ראובן 1 Comment on תא"ל במיל' צביקה פוגל: "בחמאס צריכים להרגיש תחת איום קיומי"

    תא"ל במיל', צביקה פוגל, לשעבר רמ"ט פיקוד דרום ב"מהדורת הבוקר": "אנחנו פאסיביים מידי לאורך השנים האחרונות. התרגום של המציאות הביטחונית בממשלה, שונה ממה שנהוג לחשוב בקרב גורמי הביטחון. אם לא יהיו פעולות חיסול של ראשי חמאס עכשיו, נצטרך לכבוש מחדש את מדבר יהודה, ואדי ערה והנגב"

    צילום: ויקיפדיה
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תא"ל במיל' צביקה פוגל, לשעבר ראש מטה פיקוד דרום שוחח עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר (שני) על גל הטרור: "אני חושב שאנחנו פאסיביים מידי לאורך 20 השנים האחרונות. התרגום של המציאות הביטחונית היום בקרב הממשלה שונה ממה שנהוג לחשוב בקרב גורמי הביטחון".

    הוא הסביר: "מבחינתי, מאז שנת 2000 שבה פתחנו במתווה הגנתי נסוג, זו הייתה הנסיגה מלבנון, מאותו רגע אימצנו ניסיון להגיע לפשרות וויתורים עם הצד השני מתוך כוונה להביא אותו להסכים עם קיומנו כאן באמצעים כלכליים. את תפיסת הביטחון לא ממשים והיא אף שונתה לחלוטין. התפיסה תמיד הייתה שבהינתן גורם כלשהו אנחנו מעבירים את המלחמה לשטחו, מנצחים כי זה תודעתי ומכריעים כדי לייתר הרתעה. את שלושת הדברים אנחנו כבר מזמן לא עושים".

    לדבריו "מאז שנת 2000 עד היום נהרגו 1550 אזרחים- לא חיילים – בפעולות איבה בתוך ישראל, בגלל אוזלת היד של כל הממשלות".

    "מבחינתי אנחנו במלחמת קיום כבר למעלה מארבעים שנה. ב-1964 אש"ף שעוד לא הכרנו כבר חרת על דגלו את הרצון להקים פה מדינה אסלאמית. מאותו רגע אנחנו במלחמת קיום".

    פוגל הוסיף: "אילו הדברים היו תלויי בי – בכל יום היו בין 30 ל-50 מבכירי חמאס בעזה, יו"ש וגם בתוך ישראל – מחזירים את נשמתם לבורא. בוודאי שזה כולל סינואר והנייה. אם זה מלחמת קיום – גם הם צריכים להרגיש איום על קיומם ונכון לרגע זה רק אנחנו מרגישים כך ומפחדים ללכת ברחוב. בסוף אנחנו נצטרך לכבוש מחדש את מדבר יהודה, ואדי ערה וירושלים".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לא צריך להיות תא"ל בשביל זה
      זה פשוט
      ואפילו כתבנו את כמעט אותם מילים בכתבה של הבדואים בשמירת החתונה בנגב ע"ש
      מ"מ חברים אנחנו לקראת הלא נודע
      חיזוק באמונה תפילה
      ולהבדיל לצאת לבחור למען היהדות והמסורת!